מנהל.ת צוות בארגון חברתי או טיפולי? יש סיכוי טוב שגם אותך מעסיקה השאלה: איך מצליחים לייצר סבב שיח משמעותי בעבודה, בלי שהוא יהפוך פשוט לסבב קיטורים?
לאחרונה דיברתי עם דנה (שם בדוי), מנהלת מרכז טיפולי בילדים/ות שחוו טראומה, והיא אמרה לי: ״כמה פעמים רציתי לשמוע מהצוות מה עובר עליהם, כי אני יודעת שחשוב לתת לזה מקום - אבל איכשהו בסוף נוצר סבב קיטורים שרק הוציא את הרוח מהמפרשים. יצאנו עם תחושת תסכול, ואני הרגשתי גם אשמה –למה זה לא הולך? אני רוצה לשמוע את הקושי, אבל בצורה שתוציא את הצוות עם כוחות, עם תקשורת טובה ועם דרכי התמודדות".
אני שומעת את ההתלבטות הזו מהרבה מנהלים.ות.
אחרי הנחיית סדנאות למאות עובדים/ות, אני יודעת שזה אפשרי.
ניתן לתכנן תהליך, שכולל שיתוף בקשיים הקשורים לעבודה ולצאת עם כוחות ודרכי התמודדות.
אלו מפגשים שכוללים התנסויות ומידע על דרכים נגישות להתמודד עם אתגרים שונים, התמודדות עם מצבים שהם חלק בלתי נפרד מהתפקיד ומהעבודה.
אפשר לנחש כמה שמחתי לשמוע במפגש המסכם בצוות של דנה משפטים כמו:
משפטים כאלו לא מגיעים בזכות קסם, אלא בתהליך מתוכנן שמטרתו עיבוד, שיתוף לצד מציאת דרכי התמודדות, הגדרת משאבים, חוזקות וכוחות.
לכל ארגון ולכל צוות מאפיינים ייחודיים. לכן, כל סדנא מותאמת אחרי שיחת חשיבה משותפת ותיאום ציפיות.