הדרכה אישית למנהל/ת

ליווי אישי מיועד למנהל/ת בהתמודדות עם אתגרים מגוונים. בין אם זה חלק ממסגרת התפקיד ובין אם זה נובע מהמיקום בהיררכיה הארגונית - בין הצוות להנהלה ו/או לַמָטֶה הראשי. 

הליווי האישי מיועד לעזור למנהל/ת להתמודד מבחינה רגשית עם הצרכים והרגשות המתעוררים במסגרת התפקיד הניהולי. הוא מאפשר עיבוד ובחינת מצבים שונים. אלו עוזרים למנהל/ת לצאת עם מסקנות, החלטות ותובנות. 

אני רוצה שיראו אותך

תפקיד ניהולי הוא מקום בודד, תובעני וכולל אחריות כבדת משקל. לעיתים המשקל גורם לעומס רגשי ולחוויות מכבידות שונות בשעות העבודה ובחיים האישיים. למשל: קשיי שינה וריכוז, כאבים גופנים שונים, קושי להפריד בין הבית לעבודה, חוסר סבלנות, דריכות, תשישות ועוד.  

מה נעשה ביחד בליווי האישי?

מפגשים אישיים משלבים הדרכה ותמיכה סביב משימות העבודה ואתגרי התפקיד.

המנהל/ת מביאים לשולחן השיח את הקשיים, התסכול, הכעסים, להטוט הכדורים שבאוויר או אלה שנפלו. הליווי מאפשר עיבוד של המצב, הבנה עמוקה של מה קרה בסיטואציה, הגדרת מה חשוב למנהל/ת ואיך להתמודד עם המצב.

הליווי מאפשר חשיבה מזווית מבט אחרת, המאפשרת להחליט ולתכנן אופני תגובה והתנהלות. בין אם זה סביב משבר או בשגרת היום-יום.

זהו מרחב חשוב לניהול מתוך תחושת בטחון, שליטה ותקשורת טובה.

למי מתאים הליווי האישי?

לא/נשים בתפקידי ניהול במקרים כגון:

  • גורם מתסיס בצוות.
  • צוות מתמרמר (ישיבת הצוות הופכת לסבב קיטורים).
  • מקום בודד בצמרת הניהולית.
  • עומס, מתח ולחץ.
  • רצון לשמור על איזון בין בית, משפחה וחיים אישיים.

מה מעניק הליווי האישי של המנהל/ת?

מנהל/ת הם הססמוגרף של האווירה בארגון. לכן, למנהלים ומנהלות שטוב להם, יהיו טובים לצוות. בארגון כזה קל יותר לקדם עבודה יעילה, מילוי משימות והשגת יעדים. 

מנהלים ומנהלות שיש להם תקשורת טובה עם הצוות, מייצרים ערוץ שיח פתוח שמקדם פעילות ועשייה. 

תקשורת טובה מאפשרת ביקורת בריאה ואפשרות להתפתח. זו הזמנה להביא טעויות, מהן ניתן ללמוד באופן אישי וארגוני. 

ליווי רגשי שוטף, מרחיב את היכולת להתמודד בצורה טובה ומעובדת עם אתגרים שונים ועם עימותים ומפחית לחץ, מתח וחששות. 

ליווי כזה מקדם ומנכיח בארגון הישגים חיוביים שחשוב לשַמֶר, פרגון ותמיכה.

מנהלים/ות שיש להם מרחב וכתובת קבוע לעיבוד וחשיבה, יגיעו לצוות ולארגון עם יכולת לשאת אתגרים ומשברים מגוונים. 

מה אמרו אחרי?

"אחרי אירוע קשה בעבודה היו הרבה מריבות בצוות, סכסוכים והאשמות. היה שלב בעבודה שזה הרגיש שכולנו בטראומה משנית. אני זוכרת שנרתעתי מכול מגע. פלשבקים ותמונות חלפו לי מול העיניים בסיטואציה הכי שגרתית. לא דיברתי על זה. היה לי ברור מה קורה ושזה חלק מהעבודה. זה השאיר אותי בודדה וחשבתי לעצמי - את מי אשתף? בזכות הליווי מצאתי דרך לדבר עם הצוות תוך שמירה על המקום שלי". 

"הלכתי עצבני, חסר סבלנות ודרוך. הייתי בבית, אבל הראש היה כל הזמן בעבודה. המשפחה לא ידעה איך להתייחס אליי וחלק תפסו מרחק. הייתי בלחץ אדיר, אבל לא דיברתי על זה. לא היה לי עם מי". 

היה שלב שהרגשתי שאני ממש מתקשה לדבר אל מול הצוות, בשל התנהלות אגרסיבית של אחד העובדים. הליווי עזר לי והצלחתי לדבר עם אותו עובד בצורה טובה. חזר לי הבטחון, תחושת השליטה והתמקמות טובה בכיסא. 


יצירת קשר

נשמע לך רלוונטי ומתאים לארגון? אשמח שנשוחח
מייל: shimrit.fr@gmail.com טלפון: 058-4224606 ווטסאפ